CRM در ساده ترین شکل، مخفف Customer Relationship Management و به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. در حقیقت CRMیک سیستم یا استراتژی برای مدیریت تعاملات با مشتری، معاملات با مشتریان آینده و فعلی، بهینه سازی و سیستماتیک کردن کلیه روابط درون سازمانی و برون سازمانی است.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فناوری برای مدیریت تمام روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان و مشتریان احتمالی تان است. اهداف استفاده ساده است: بهبود روابط تجاری. یک سیستم CRM به شرکتها کمک می کند تا با مشتریان در ارتباط باشند، روند کار را ساده تر و سودآوری را بهبود بخشند.
در ابتدایی ترین سطح، نرم افزار CRM به بازاریابان و فروشندگان اجازه می دهد تا روابط خود را با مشتریان واقعی و بالقوه شرکت مدیریت و تحلیل کنند. این امکان پیگیری هر تعامل با شرکت را فراهم می کند و اطلاعات مربوط به مشتری را جمع آوری می کند.
چرا به CRM احتیاج دارید؟
CRM به ساده تر کردن کل چرخه فروش کمک می کند، که منجر به بسته شدن معاملات در قیف فروش می شود و به همه افراد تیم کمک می کند تا سریعتر به اهداف خود برسند. از آنجا که پردازش سفارش و صدور فاکتور در CRM به صورت خودکار انجام می شود، تیم های فروش قادر به کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد فروش هستند.
ارزش CRM چقدر است؟
CRM به معنای مشتریان شادتر است.
رمز اصلی در ارائه مشتری به آنچه آنها می خواهند در درک آنها نهفته است و یک سیستم CRM نیز همین کار را انجام می دهد. با سهولت در برقراری ارتباط، داده های سازمان یافته و خدمات بهتر مشتری، امور و کارهای بین شما و مشتری را تسهیل می کند.
CRM برای شرکت شما چقدر مهم است؟
CRM به مشاغل کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند که به نوبه خود باعث ایجاد وفاداری و حفظ مشتری می شود. از آنجا که وفاداری مشتری و درآمد هر دو ویژگی است که بر درآمد شرکت تأثیر می گذارد، CRM یک استراتژی مدیریتی است که منجر به افزایش سود برای یک تجارت می شود.
فواید CRM چیست؟
7 مورد از مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری عبارتند از:
1. روابط بهتر مشتری
2. توانایی بهبود فروش مکمل و بیش فروشی
3. افزایش همکاری تیمی
4. بهره وری بهبود یافته در خدمت به مشتری
5. رضایت بیشتر کارکنان
6. افزایش درآمد و سودآوری
7. صرفه جویی در هزینه
ابزارهای CRM چیست؟
نرم افزار CRM از مجموعه ای گستردی از برنامه های کاربردی مرتبط با کسب و کار تشکیل شده است تا به کسب و کارها در فرآیندهای تجاری زیر خدمت رسانی نماید:
1. تشکیل بانک اطلاعاتی مشتریان
2. تعامل با مشتری
3. دسترسی به اطلاعات کسب و کار
4. فروش خودکار
5. و.
فرآیند CRM چیست؟
فرآیند CRM شامل فعالیت ها و استراتژی هایی است که شرکت ها برای مدیریت تعامل خود با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می کنند. کلمه کلیدی در اینجا "رابطه" است. از طریق ایجاد رابطه با مشتریان موجود می توانید به حفظ مشتری و وفاداری مشتریان تان دست پیدا کنید.
مهارت های CRM چیست؟
از نرم افزار CRM برای سازماندهی و مدیریت تعامل های مختلف مشتریان با یک شرکت استفاده می شود. نرم افزار CRM به ایجاد یکپارچه سازی واحدهای مختلف فروش، بازاریابی و خدمات مشتری کمک می کند.
آزمون CRM چیست؟
چرخه عمر در CRM چیست؟
در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، چرخه عمر مشتری اصطلاحی است که برای توصیف پیشرفت مراحل مشتری در هنگام بررسی، خرید، استفاده و حفظ وفاداری به یک محصول یا خدمات طی می شود.
مراحل CRM چیست؟
یک سیستم CRM، هر چهار مرحله از چرخه زندگی مشتری را در سه فرآیند اصلی ادغام می کند. این فرایندها درخواست، رهگیری و مدیریت روابط هستند.
CRM و انواع آن چیست؟
اکثرا
5 مرحله در فرآیند CRM چیست؟
فرآیند پنج مرحله ای برای CRM
1. تجزیه و تحلیل مشتری
2. خصوصیت مشتری
3. توسعه شبکه
4. توسعه ارزش پیشنهادی
5. مدیریت چرخه عمر مشتری
پلن یا برنامه CRM چیست؟
یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از مؤلفه های اصلی مدیریت تجارت شما است، زیرا نحوه برخورد کارمندان با مشتریان را توصیف می کند و یک استراتژی برای توسعه روابط مشتری ارائه می دهد.
نمونه هایی از نرم افزارهای CRM چیست؟
لیست نمونه های CRM
· Pipedrive
· HubSpot
· Freshsales
· NetSuite
· Parsvtiger
· Salesforce
نمونه بخش های نرم افزارهای CRM سال 1398 چیست؟
قوانین و نکاتی برای موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری
نرم افزار مدیریت ارتباط با متشری یا CRM، دستیار شخصی و هوشمنذد برای مدیران