در واقع، هنگامی به سی ار ام فکر می کنیم ، ممکن است به نرم افزار CRM مراجعه کنیم. سیستم CRM ابزاری است که به مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره وری و موارد دیگر کمک می کند.
CRM یک راه حل جمع و جور برای مدیران است که آن ها را با هدف تمرکز بر ارتباطات کسب و کار راهنمایی می کند.
به اختصار نرم افزار سی ار ام تشکیل شده از خودکار سازى واحدهای بازاریابی، فروش، خدمات و نگهداری می باشد.
نرم افزار CRM با همین خودکار سازى ها باعث افزایش سود می شود.
نرم افزار سی ار ام پر از ابزارهایی است که از روش شکل دادن و نگهداری روابط بلند مدت با مشتری، سازمان را پرتوان به پیدا کردن، جلب کردن، محافظت و پرورش مشتریان سود ده می سازد. به علاوه، با جمع کردن اطلاعات مهم و نگهداری در یک بانک اطلاعاتی، سازمان را در شناخت صحیحی از مشتریان یاری می نماید. این بینش بدست آمده از مشتریان، شما را در استراتژی های کسب و کار هدایت می کند.
علل مختلفی وجود دارد که کسب و کار شما باید از یک نرم افزار سی ار ام استفاده کند. مثلا دید 360 درجه از موقعیت کسب و کار، خودکار سازى امور، گردآوری داده ها و تعاملات درون سازمان ، دسترسی به اطلاعات مد نظر و کار تیمی از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می شود. نتیجه پایانی افزایش بهره وری بالاتر برای تجارت شما است.
چرا از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید استفاده کرد
همین طور که می دانید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری منجر به افزایش فروش، ROI افزایش می شود. بهترین نرم افزارهای سی ار ام مدرن، مانند سیستم عامل های در حال حرکت هستند که بر پیشرفت و توسعه تجارت متمرکز شده اند. احتمالا بهترین قابلیت نرم افزار CRM ارتقاء فروش از شیوه قدیمی به روش امروزی ایجاد ارتباط بین مشتری و سازمان است.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار مشتری مداریی است که بینش های عملی در مورد کسب و کار خود شما ارائه می دهد.
نرم افزار سی ار ام با اطلاعات و تعاملاتی که در سراسر سیستم ارائه می دهد ، کلیدی در حل نیاز های مدیریتی هستند. برای رسیدن به مشتری، این نگرش از برند و محصول در گروه های فروش، Marketing و پشتیبانی نیاز است. CRM علاوه بر اینکه برای مدیریت روابط با مشتری استفاده می شود، به مدیریت روابط درون سازمان شما نیز یاری می کند.
ما تعداد زیادی از موارد نرم افزار CRM را که در حال حاضر موجود است مورد بررسی قرار داده ایم و جدیدترین روندهای سال 2020 را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم. از بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آینده انتظار می رود با یادگیری هوش مصنوعی تأثیر بیشتری در عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری در چند سال آینده بگذارد.
به طور کلی کسب و کار مبتنی بر خدمات که روابط تنگاتنگی با مشتری دارند، حتما احتیاج به استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارند. اما برخی کسب و کار خاص وجود دارد که یک نرم افزار سی ار ام می تواند بصورت خاص، مفید باشد:
اگر می خواهید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که همه نرم افزارها با هم برابر نیستند. اول فکر کنید قابلیت های مورد نیاز شما چیست تا شروع به تحقیقات کنید. چند نکته دیگر برای کسب و کار کوچک که به دنبال سرمایه گذاری در نرم افزار CRM هستند، را ذکر می کنم:
منبع:
نمونه بخش های نرم افزارهای CRM سال 1398 چیست؟
قوانین و نکاتی برای موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری
نرم افزار مدیریت ارتباط با متشری یا CRM، دستیار شخصی و هوشمنذد برای مدیران